Допоможіть дітям навчитися читати - Як допомогти дітям у навчанні - Батькам - Каталог статей - Мирненська загальноосвітня школа
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 11.12.2016, 13:51

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Корисні матеріали [14]
Як допомогти дітям у навчанні [7]
Педагогіка на кожен день [10]
Зважаючи на здібності [6]
Здоров'я дитини [11]
Пізнавайте себе і свою дитину [12]
До уваги! [1]
Погода
Погода в Украине
Календар
Теги
Наше опитування
Я шукаю:
Всього відповідей: 4499
Колеги




Презентації для дітей

Учитель географії

www.rbdut.com.ua
 Заступник з виховної роботи Журнал Дніпро
Академія Саморобкіна
Шкільна бібліотека
Шкільні твори з української та зарубіжної літератури
Підручники для підготовка до ЗНО з історії України
Володарське НВО
Сайти шкіл Оріхівського району:
Малотокмачанська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Новоіванівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Оріхівська гімназія № 1 «Сузір’я»
Освітянам
У Міністерстві освіти і науки України
Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Відділ освіти Оріхівської РДА
Оріхівський районний методичний кабінет
Форум директорів шкіл України
Освітній Інтернет портал Офіційний веб-сайт ПОІППО імені М.В. Остроградського
Партнери
Каталог MyList.com.ua каталог сайтів
Украинский портАл Освітній портал
a d d . i n . U A
Безкоштовний каталог сайтів Звір - Білий український каталог сайтів, безкоштовна розкрутка сайтів, реєстрація в каталозі [Vox.com.ua] Портал українця
Корисні посилання
Работа, персонал и трудоустройство в Киеве и Украине
карта Киева
Каталог для ваших сайтов
Статистика

Рейтинг сайта в веб-каталоге misto.zp.ua
Наша кнопка

Форма входу
Логін:
Пароль:

Каталог статей

Головна » Статті » Батькам » Як допомогти дітям у навчанні

Допоможіть дітям навчитися читати
  Видатний російський педагог К. Д. Ушинський писав: «Читати — це ще нічого не означає, що читати і як розуміти те, що читаєш,, — ото у чому суть справи».
  Потрібно, щоб хороша книга зустріла читача, який уміє вникнути в її зміст, глибоко зрозуміти думки автора. «Літературі так само потрібні талановиті читачі,— підкреслював С. Я. Маршак, — як талановиті письменники. Саме на них, нацих талановитих, чуйних читачів, які володіють творчою уявою, і розраховує автор, коли напружує всі свої душевні сили в пошуках точного образу, правильного повороту подій, вірного слова».
  Діти гостро сприймають прочитане. Співчуття героям творів у них гостріше, ніж у дорослих. Діти іноді пишуть листи улюбленим героям, вони впевнені, що це живі, реально існуючі люди. Вони володіють їхніми думками і слугують зразком поведінки.
  Але буває і так, що дитина нічого не винесла з книги, а якщо і є в неї якісь незрозумілі почуття, вона не може їх висловити («Класна книга!», «Сила!» та інші подібні відгуки). Що заважає зрозуміти книгу?
  Придивіться, як читають ваші діти, і ви побачите, що ваша дитина не вміє вдумуватися в зміст книги, тому що вона читає надмірно багато, «ковтає» книги і бере для читання книги не для свого віку. І книга — друг людини — може перетворитися на її ворога. Пригадайте, у повісті А. С. Макаренка «Прапори на вежах» діти кажуть своєму товаришеві, який бездумно ковтає книги: «Навіть книга, навіть книга, свята річ, і та тобі заважає».
  Ковтання книг призводить до того, що порушується режим дня і книга заважає виконанню шкільних або суспільних справ, псує зір (особливо якщо є погана звичка читати лежачи), а головне, кажучи словами К. Д. Ушинського, «від читання залишається неясний і примарний хаос понять і уявлень,  всезнайство, з'єднане з цілковитим неуцтвом, втрата допитливості, сильне ослаблення пам'яті і порожнє, але роздуте самовдоволення».
  Ковтання книг, як правило, поєднується з читанням книг не для свого віку. Іноді дитина відчуває, що книга складна, їй стає нецікаво, і вона її відкладає. Або ж вона вихоплює з книги те, що лежить на поверхні: діалоги героїв, лінію розвитку подій. «Спочатку він її любив, а потім розлюбив»,— говорить такий читач про «Белу» Лєрмонтова. Природно, у 12 років він не в змозі відчути поезію твору і роздивитися чудовий опис характерів. А через кілька років, коли йому дійсно треба буде прочитати повість Лєрмонтова, він скаже недбало: «Цю книгу я давно прочитав». Чудовий класичний твір випаде з кола читання.
  Нелегко навчити дитину вдумливому, свідомому читанню.
  Багато робить для цього школа, багато можуть зробити й батьки. Серед сімейних традицій є чудова традиція спільного читання й обговорення книг. Любов до одних героїв і ненависть до інших, загальна схвильованість при читанні й обговоренні книг дуже допомагають вихованню, встановленню дружніх зв'язків між батьками і дітьми. Обговорення прочитаного без повчань, на рівних правах, суперечки, у яких ви поважаєте думку дитини, погоджуєтеся з нею або доводите, що вона помиляється,— найкращий спосіб ненав'язливого, непомітного керування читанням дітей.
  Читати, обговорювати — все це дуже добре, але де взяти час для цього? У батьків дуже багато справ. Але може бути й так: «Поки я зайнята, будь ласка, почитай мені вголос». Навіть такий пасивний метод участі в читанні дитини принесе безсумнівну користь: виникнуть питання, виникне й обговорення. Дуже добре всією родиною об'єднатися для читання вголос однієї, цікавої для всіх книги. Варто тільки один-два рази влаштувати таке домашнє читання, і діти будуть чекати на нього, як на свято.
  Іноді батьки висловлюють таку думку: мій син читає більше за мене, у чому я можу допомогти йому? Можливо, читацький досвід у сина більший, ніж у вас, але ж у вас — життєвий досвід, уміння виділити основну думку, те, заради чого книга написана. От син весело сміється над книгою, і вам радісно.
  Можливо, це книга М. Носова, Ю. Сотника, або В. Драгунського, твори яких так подобаються дітям. Легко доставляючи дітям радість, вони багато чому навчають: поважати людей праці, зневажати нікчемних, які нічого не вміють, вірити в добро, відкривати красу навколо себе.
  Тільки чи помітив це ваш син, чи зрозумів він, для чого написані оповідання? Звичайно, не слід запитувати його про це прямо. А от попросити розповісти прочитане («Мені завидно, ти так сміявся»), разом непомітно прийти до ідеї розповіді — це треба спробувати зробити. Дуже важливо привчити дітей перечитувати книги. Герцен писав: «У мене пристрасть перечитувати. Здавалося б, навіщо читати те ж саме? Так у тому-то і справа, що це не те ж саме, у проміжки часу якийсь дух змінює дуже багато у вічно живих творах».
  Ви знаєте по собі: наприклад, «Записки мисливця» Тургенєва, якщо вони потрапили вам до рук, коли вам було 12—13 років, тоді вони здалися вам нудними, а якщо пощастило вам повернутися до цієї книги років через три-чотири, ви відкрили її заново, відчули красу природи і поетичність мови.

За матеріалами  "Сучасної енциклопедії виховання"
Категорія: Як допомогти дітям у навчанні | Додав: Валентина (03.05.2010)
Переглядів: 2961 | Теги: Наші діти, батькам | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright ... © 2016
Конструктор сайтів - uCoz