Гра - не просто забава - Корисні матеріали - Батькам - Каталог статей - Мирненська загальноосвітня школа
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 07.12.2016, 16:20

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Корисні матеріали [14]
Як допомогти дітям у навчанні [7]
Педагогіка на кожен день [10]
Зважаючи на здібності [6]
Здоров'я дитини [11]
Пізнавайте себе і свою дитину [12]
До уваги! [1]
Погода
Погода в Украине
Календар
Теги
Наше опитування
Я шукаю:
Всього відповідей: 4499
Колеги




Презентації для дітей

Учитель географії

www.rbdut.com.ua
 Заступник з виховної роботи Журнал Дніпро
Академія Саморобкіна
Шкільна бібліотека
Шкільні твори з української та зарубіжної літератури
Підручники для підготовка до ЗНО з історії України
Володарське НВО
Сайти шкіл Оріхівського району:
Малотокмачанська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Новоіванівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Оріхівська гімназія № 1 «Сузір’я»
Освітянам
У Міністерстві освіти і науки України
Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Відділ освіти Оріхівської РДА
Оріхівський районний методичний кабінет
Форум директорів шкіл України
Освітній Інтернет портал Офіційний веб-сайт ПОІППО імені М.В. Остроградського
Партнери
Каталог MyList.com.ua каталог сайтів
Украинский портАл Освітній портал
a d d . i n . U A
Безкоштовний каталог сайтів Звір - Білий український каталог сайтів, безкоштовна розкрутка сайтів, реєстрація в каталозі [Vox.com.ua] Портал українця
Корисні посилання
Работа, персонал и трудоустройство в Киеве и Украине
карта Киева
Каталог для ваших сайтов
Статистика

Рейтинг сайта в веб-каталоге misto.zp.ua
Наша кнопка

Форма входу
Логін:
Пароль:

Каталог статей

Головна » Статті » Батькам » Корисні матеріали

Гра - не просто забава
   Гра має важливе значення в житті дитини, таке саме, яке для дорослого має діяльність, робота, служба. Якою дитина є в грі, такою багато в чому буде в роботі, коли виросте, тому виховання майбутнього діяча відбувається, перш за все, в грі. І все життя окремої людини як діяча і робітника може бути представлене в розвитку гри і в постійному переході її в роботу. Цей перехід відбуваються дуже повільно. У наймолодшому віці дитина переважно грається, її робочі функції дуже незначні й не виходять за межі простого самообслуговування. Але навіть і в цю роботу вона ще вносить багато гри. У добре організованій сім'ї ці робочі функції поступово ускладнюються: дитині довіряють більш складну роботу, спочатку виключно з метою самообслуговування, потім і таку, яка мас значення для всієї сім'ї. А гра в цей час є головним заняттям дитини, найбільше її вабить і зацікавлює.
    У шкільному віці робота займає важливе місце, бо пов'язана з більш  серйозною відповідальністю, з більш визначеними і чіткими уявленнями про майбутнє життя дитини. Це вже праця, максимально наближена до суспільної діяльності. Але і в цей час дитина ще дуже багато грається, любить гру, їй навіть доводиться переживати доволі складні ситуації, коли гра здається цікавішою, ніж праця, настільки, що хочеться відкласти роботу і погратися. Коли мають місце такі ситуації, то це означає, що виховання дитини відбувалося неправильно, що батьки допустили якісь перегини.
    У житті зустрічається багато дорослих людей, які давно закінчили школу, але любов до гри у яких переважає над любов'ю до праці. До цієї категорії належать усі, хто занадто активно прагне задоволень, забуває про працю заради гарної, веселої компанії; хто позує, величається, блазнює, бреше без будь-якої мети. Такі люди принесли з дитинства в серйозне життя ігрові установки, які не 5ули правильно перетворені на робочі, а це значить, що вони погано виховані, отже, виховання відбувалося переважно в неправильно організованій грі. Однак це зовсім не означає, що потрібно якомога раніше відволікати дитину від гри і переводити всю увагу за робоче зусилля й на робочі турботи. Такий перехід від одного виду діяльності до іншого не принесе користі, а буде лише насиллям над дитиною, відверне її від праці й посилить прагнення до гри.
    Для того щоб керувати грою дитини і виховувати її в грі, ви, батьки, повинні добре подумати над питаннями: що таке гра і чим зона відрізняється від праці. Якщо ви не з'ясуєте для себе різницю між цими видами діяльності та значення їх впливу на розвиток і виховання особистості, то не зможете керувати дитиною й втрачатимете її в кожному окремому випадку, будете скоріше псувати дитину, ніж виховувати. Передусім, необхідно зазначити, що між грою й працею немає такої великої різниці, як багато хто вважає. Гарна гра подібна до гарної праці.
    У кожній хорошій грі є, перш за все, робоче зусилля і зусилля думки. Якщо ви, батьки, купите заводну мишку, цілий день будете заводити її і пускати, а дитина буде тільки дивитися й радіти, то в такій грі не буде нічого гарного, адже дитина залишається пасивною, вся її участь заключається в тому, що вона весь час спостерігає. Якщо дитина буде займатися тільки такими забавами, то виросте пасивною людиною, яка звикла спостерігати за чужою роботою, позбавлена ініціативи, не звикла творити в роботі нове, не вміє долати перешкоди.
    Гра доставляє дитині радість. Це буде або радість творчості, або радість перемоги, або естетична радість — радість якості. Таку саму радість приносить і хороша праця. Саме в цьому полягає цілковита подібність між грою і працею.
    Деякі вважають, що робота відрізняється від гри тим, що в роботі є відповідальність, а в грі її немає. Це не так: у грі є така сама велика відповідальність, як і в роботі, але в грі насправді хорошій, правильній. Чим же все-таки відрізняється гра від праці? Ця відмінність полягає тільки в одному: праця є участь людини в суспільному виробництві або в керівництві цим виробництвом, у створенні матеріальних, культурних, інакше кажучи, соціальних цінностей. Гра не ставить собі такої мети, вона не має безпосереднього стосунку до суспільної мети, але має опосередкований: вона  навчає спілкування взаємодії з іншими людьми; привчає до фізичних і психічних зусиль, необхідних для роботи.   
    На жаль, дуже часто доводиться спостерігати неправильні дії батьків у керуванні грою. Деякі батьки просто не цікавляться грою своїх дітей і думають, що вони і самі знають, як краще гратися. У таких батьків діти граються як хочуть і коли хочуть, самі вибирають собі іграшки і самі організовують гру. Інші батьки багато уваги приділяють грі, навіть занадто багато: весь час втручаються у гру дітей, показують, розказують, дають ігрові завдання, часто розв'язують їх раніше за дитину. У таких батьків дитині нічого не залишається, як слухатися батьків і наслідувати їх; у цьому разі граються більше батьки, ніж дитина. Наприклад, дитина щось конструює й стикається з певними труднощами. Батько присідає поряд із нею і каже: «Ти не так робиш, подивись, як потрібно». Дитина вирізає щось із паперу, мати деякий час спостерігає за її зусиллями, а потім відбирає в неї ножиці й каже: «Давай я тобі виріжу. Бачиш, як гарно вийшло?»
    Дитина розуміє, що в батьків справді все виходить краще. Вона простягає другий папірець і просить ще що-небудь вирізати, намалювати, сконструювати, і батьки охоче це роблять, задоволені своїми успіхами. Діти повторюють тільки те, що роблять батьки, вони не вміють долати труднощі, самостійно добиватися підвищення якості своїх умінь і дуже рано звикають до думки, що тільки дорослі все вміють робити добре. У таких дітей розвивається невпевненість у своїх силах, страх перед невдачею.
    Треті батьки вважають, що найголовніше — це кількість іграшок. Вони витрачають великі кошти на різноманітні іграшки, закидають ними дітей і дуже цим пишаються. Дитячий куточок стає схожим на іграшковий магазин. Такі батьки самі дуже люблять «хитрі», механічні іграшки і заповнюють ними життя своєї дитини. А вона в кращому разі становиться колекціонером, а в гіршому — найчастіше — без будь-якої зацікавленості переходить від іграшки до іграшки, грає без захоплення, псує, ламає їх і вимагає нових. Правильне керівництво грою потребує від батьків більш вдумливого й обережного ставлення до цього виду діяльності дітей. Дитина в процесі гри проходить декілька стадій розвитку, і в кожній стадії необхідний особливий метод керівництва. Перша стадія — час кімнатної гри, час іграшок — триває до 5—6 років. Вона характеризується тим, що дитина грається самостійно, рідко за участю одного-двох товаришів; любить бавитися власними іграшками і незадоволено ставиться до чужих. Саме в цей період розвиваються особисті здібності дитини. Не слід боятися, що, граючись на самоті, дитина виросте егоїстом, потрібно створити їй необхідні умови, але варто слідкувати, щоб перша стадія не затягнулася й вчасно перейшла в другу. У першій стадії дитина не здатна гратися в групі, вона часто свариться з товаришами, не вміє знайти з ними спільний колективний інтерес. Необхідно надати їй свободу в індивідуальній грі, не слід нав'язувати їй компаньйонів, бо це призведе тільки до псування ігрового настрою, до звичок нервувати і сперечатися. Можна прямо стверджувати: чим краще дитина грається в молодшому віці на самоті, тим кращим товаришем вона буде в подальшому житті. Якщо дитина грається на самоті, вона розвиває свої здібності: уяву, конструктивні навички, організаційні вміння. Це корисно. Якщо ви проти її волі посадите в групу, то цим самим не позбавите її агресивності і себелюбства.
    У деяких дітей раніше, в інших пізніше переважання гри на самоті починає переростати в інтерес до товаришів, до групової гри. Необхідно допомогти дитині з найбільшою вигодою завершити цей доволі важкий перехід. Розширення кола товаришів має відбуватися в найсприятливіших умовах. Звичайно, цей перехід відбувається у вигляді підвищення інтересу дитини до рухливих ігор на свіжому повітрі, до гри на подвір'ї. Найоптимальнішим є варіант, коли в групі дітей під час гри на подвір'ї є одна більш старша дитина, яка користується загальним авторитетом і виступає організатором молодших.
    Шестирічний малюк пішов до школи. Він уважно слухає вчителя, виконує його вказівки, оволодіває знаннями, але психологічно ще залишається дитиною, яка любить гратися. Тобто зміна провідної ролі ігрової діяльності на навчальну в дошкільному віці відбувається не відразу, а поступово. Гра допомагає школяреві включатися в навчання, опановувати складну «професію» учня. Вона впливає на розвиток пам'яті, мислення, уяви, сприяє процесу засвоєння знань, умінь і навичок, збагачує соціальний досвід дитини. Крім того, спільна гра з малюком має ще один важливий аспект: лише через спілкування з дитиною дорослий проникає в її душу, сприяє виникненню довіри і взаєморозуміння.
    Ви, батьки, можете гратися з дітьми будь-коли і будь-де: коли відпочиваєте чи готуєте вечерю, йдете по вулиці або їдете в тролейбусі. Розглянемо деякі види і загальні правила таких ігор.
Гра «Допитливий»
(Усі відповіді містять звук [с].)
— У назвах якого посуду є звук [с]?
— У назвах якого взуття є звук [с]?
— У назвах яких фруктів є звук [с]?
— У назвах яких овочів є звук [с]?
— У назвах яких дерев є звук [с]?
Гра «Подумай, не поспішай»
— Добери слово, яке починається на останній звук слова стіл.
— Згадай назву пташки, у якій був би останній звук слова сир.
— Добери слова, у яких перший звук [л], а останній — [а].
—- Яке слово вийде, якщо до складу «га» додати один звук?
— Знайди в кімнаті предмети, в назві яких другий звук [а].
Гра «Знайди "зайве" слово»
Дуб, сосна, береза, бузок, ялина.   
Капуста, буряк, слива, картопля, морква.   
Ромашка, фіалка, полин, троянда, гвоздика.   
Гра «Подай обід на стіл»
Па:ши страви на звук [к].   
Гра «На чому можна їздити?»
- Назви різні види транспорту, в назвах яких були б звуки [с, р, ш, к].
Загальні правила ігор
Гра повинна приносити радість і дитині, і дорослому. Дитину треба зацікавити, а не змушувати її гратися. Усі завдання дитина має виконувати самостійно. Завдання мають бути посильними для неї. Необхідно більше хвалити дитину за успіхи. Не треба стримувати рухову активність дитини. Слід влаштовувати змагання на швидкість виконання ігрових завдань.
Отже, вдумливо підходьте до будь-якої діяльності дитини, особливо до гри.


Категорія: Корисні матеріали | Додав: Валентина (16.05.2010)
Переглядів: 2972 | Теги: Наші діти, батькам | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright ... © 2016
Конструктор сайтів - uCoz