Природа - важливий чинник розвитку дитини - Корисні матеріали - Батькам - Каталог статей - Мирненська загальноосвітня школа
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 04.12.2016, 12:09

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Корисні матеріали [14]
Як допомогти дітям у навчанні [7]
Педагогіка на кожен день [10]
Зважаючи на здібності [6]
Здоров'я дитини [11]
Пізнавайте себе і свою дитину [12]
До уваги! [1]
Погода
Погода в Украине
Календар
Теги
Наше опитування
Я шукаю:
Всього відповідей: 4499
Колеги




Презентації для дітей

Учитель географії

www.rbdut.com.ua
 Заступник з виховної роботи Журнал Дніпро
Академія Саморобкіна
Шкільна бібліотека
Шкільні твори з української та зарубіжної літератури
Підручники для підготовка до ЗНО з історії України
Володарське НВО
Сайти шкіл Оріхівського району:
Малотокмачанська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Новоіванівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Оріхівська гімназія № 1 «Сузір’я»
Освітянам
У Міністерстві освіти і науки України
Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Відділ освіти Оріхівської РДА
Оріхівський районний методичний кабінет
Форум директорів шкіл України
Освітній Інтернет портал Офіційний веб-сайт ПОІППО імені М.В. Остроградського
Партнери
Каталог MyList.com.ua каталог сайтів
Украинский портАл Освітній портал
a d d . i n . U A
Безкоштовний каталог сайтів Звір - Білий український каталог сайтів, безкоштовна розкрутка сайтів, реєстрація в каталозі [Vox.com.ua] Портал українця
Корисні посилання
Работа, персонал и трудоустройство в Киеве и Украине
карта Киева
Каталог для ваших сайтов
Статистика

Рейтинг сайта в веб-каталоге misto.zp.ua
Наша кнопка

Форма входу
Логін:
Пароль:

Каталог статей

Головна » Статті » Батькам » Корисні матеріали

Природа - важливий чинник розвитку дитини

Одна з проблем, яку повинна вирішити сім'я,— це створення в родині сприятливого морально-психологічного клімату, органі­зація вільного часу з метою всебічного розвитку особистості дитини. Правильно організоване дозвілля дітей та батьків — умова для такого спілкування в сім'ї, що збагачує духовний світ, виховує естетичні почуття, стимулює розвиток здібностей, інтелекту, уявлення, активізує пізнавальну та трудову діяльність дитини.

Однією з форм організації вільного часу є відпочинок на природі, що спонукає дитину до активної діяльності й дає їй змогу всебічно спостерігати й осмислювати різні явища природи. На при­роді, у вільній, розкутій обстановці спілкування дитини зі своїми друзями, дорослими, ставленні до рослинного і тваринного світу, ви, батьки, краще її пізнаєте.

З уміння відчувати красу скромного пейзажу, безкрайність сте­пового простору чи засніжених гірських вершин починається почуття прекрасного. Природа має великі пізнавальні можливості: безмір­ного розширення кругозору дитини, формування вміння порівнюва­ти і співставляти, виявляти закономірності, робити висновки.

Природа сприяє розвитку мовлення дітей. Чим більше бачила і розуміла дитина, тим яскравіше й образніше її мовлення, тим охоче вона спілкується зі своїми друзями, краще входить у контак­ти з дорослими.

Систематичні цілеспрямовані спостереження за явищами живої і неживої природи допомагають планомірно формувати у свідомості дитини основи світогляду. Прогулянки на природу, сімейні турист­ські походи можуть стати для дітей школою любові й бережливого ставлення до природи. Дитині слід довести, що йдучи по лісу без­шумно, можна побачити і почути багато цікавого. Водночас неро­зумно її постійно стримувати і заспокоювати. Діти володіють вели­ким запасом енергії і повинні бути фізично активними, їм необхід­но бігати, стрибати, грати у футбол тощо. Нехай рухаються стільки, скільки можуть.

Дитину треба навчити грамотно напинати палатку в лісі, пра­вильно розпалювати і гасити вогнище, не завдаючи шкоди природі. І не забувайте, що всі діти — великі копіювальники. Копіювання є важливим моментом у вихованні. Воно допомагає в розвитку працелюбності та самостійності. Наслідуючи дорослих, діти вважа­ють себе повноправними членами сім'ї і стають відповідальнішими. Дозволяйте дитині допомагати ловити рибу, збирати і чистити гриби, варити юшку на вогні... Це допоможе їй правильно оціню­вати оточуючий світ, виховає любов до праці, допоможе вам, бать­ки, встановити добрі стосунки із сином чи донькою.

Пам'ятайте ще й про те, що на природі краще грається, а гра — це один із основних видів діяльності дитини. Недаремно говорять, що той, хто в дитинстві добре й захоплено грався, ставши дорос­лим, зможе так же добре і захоплено працювати. Тому не треба дивитися на дитячі ігри зверхньо і не потрібно думати, що між грою і працею лежить прірва, звичайно, в розумінні розвиваючо­го значення. Ми не завжди помічаємо момент, коли гра перетво­рюється в роботу, а робота в гру. Велике благо, якщо людина може трудові обов'язки перетворювати в захоплення. А починається все з дитинства. Важливою ознакою дитячої гри є глибоке захоплення, коли дитина віддається їй повністю. Буває, що, граючись, дитина забуває про все — про їжу, сон, оточуючих, реальне життя. У такі хвилини вона живе в іншому світі. До того ж на таке захоплення накладається емоційна насолода, адже гра для сина чи доньки — дещо приємне. Тому не слід дивуватися, якщо дитина злиться, нервує, коли ви необережно порушили її гру, перервали те, що в її фантазії повинно продовжуватись, поламали створені нею витвори або конструкції її уявлення. Відбувається зіткнення двох світів, двох розумінь серйозності справи. З точки зору дорослих, дитина «лише» грається й зараз повинна взятися до більш серйозних справ. А з точки зору дитини, вона виконує роботу, яка їй дуже подобається, і перш ніж зайнятися іншим, вона повинна її доро­бити. Тому ніколи не потрібно відривати сина чи доньку від гри і відразу, краще завчасно попередити, що через декілька хвилин необхідно зробити щось інше. Дайте час внутрішньо підготуватися до закінчення гри і допоможіть спокійно перейти від одного виду діяльності до іншого. Такий перехід буде об'єктивно необхідним і корисним, якщо нове представити як цікаву і дуже серйозну гру. Чого ж діти вчаться в грі? Перш за все, у грі дитина з раннього віку відкриває світ, знайомиться з речами, їх якістю та призна­ченням. Гра активізує дитину, тримає в готовності її нервову сис­тему, виробляє імунітет проти неприємностей і тиску. У грі тре­нуються рухливі здібності, складаються умови для розвитку розу­мових здібностей, дитина вчиться орієнтуватися на площині й у просторі.

Хлопчик, кидаючи камінь в річку, з великим задоволенням дивиться на кола, що розходяться по воді. Чому? Він бачить у них дещо нове, що створив сам. Кожний крок дитини невід'ємний від творчості. Хлопчик, який зумів роздивитися в дивовижних кон­турах хмар величні замки, розкішні сади,— творець. Поки що, правда, повітряних замків. Будуючи їх, він задовольняє творчу спрагу. Ігри дитини, в тому числі на свіжому повітрі,— це також творчість. Ось діти будують курені, риють печеру. Подивіться на них: це маленький трудовий колектив, у якому кожний вносить у загальну справу все, на що він здатний. Пісок, дошки, камін­ня — ось матеріал для гри-праці. Розвивається творче уявлення дитини.

Слід зазначити, що у відносинах зі світом природи розвиваєть­ся ще й допитливість — властивість особистості, що характери­зується як потреба пізнання, глибокий інтерес до оточуючого світу і нових знань, активне пізнавальне ставлення до окремих фактів, бажання пізнати взаємозв'язки явищ довкілля.

Часто під час підготовки до прогулянки на свіжому повітрі, особливо в прохолодну погоду, батьки стикаються з небажанням дитини одягати теплі речі. Не слід щоразу повторювати, що на вулиці холодно — син чи донька можуть визначити це й самі. По­трібно домовитися: коли стовпчик термометра опуститься нижче вибраної відмітки, то теплі речі одягати обов'язково. Тепер дитина почуватиметься учасником важливого заходу й задоволено робитиме все, що потрібно. Люди не люблять, коли їх примушують, але участь і зацікавленість у справі змінюють їхнє ставлення до про­блеми на позитивне.

А тепер звернімо увагу на ставлення дитини до тварин. Про те, що дитині корисно дбати і любити когось беззахисного, всім відомо. Але часто діти бояться тварин. Для більшості дітей цей страх ін­стинктивний. Найчастіше він виникає, якщо в ранньому віці дитину налякав собака чи якась інша тварина, або якщо батьки го­ворили, що тварини кусаються чи завдають іншої шкоди маленьким дітям. Вирішити цю проблему можна, подарувавши дитині якусь тварину. Якщо це неможливо, то необхідно дозволити дитині гратися із сусідськими тваринами.

Люди майбутнього мають дбати про екологію оточуючого середовища. Сьогодні ми повинні навчити дитину любити природу, шанувати і берегти її. У зв'язку з цим важливого значення набуває народний досвід освоєння навколишнього світу, спілкування з природою. Наші предки шанували найменшу комаху, билинку, вміли звернутися на ім'я до духів землі, води, а якщо брали щось у природи, то завжди повертали їй.

При ознайомленні дітей з природою доцільно проводити такі вправи: ігри звуками — наслідування голосів птахів і тварин; малювання дерев, квітів, птахів з розповіді, що найбільше сподобалася дитині. Під час прогулянки доречно знайомити дітей з рослинним світом. Зокрема, проводячи ігри на зразок «Поговори з деревом», можна побудувати діалог, у якому з'ясувати, що дитина знає про дане дерево, доповнити її знання, підкріплюючи сказане спостереженнями.

Багатий світ природи сприяє різнобічному розвитку дитини.

Категорія: Корисні матеріали | Додав: Валентина (20.10.2011)
Переглядів: 4336 | Теги: батькам, Наші діти | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright ... © 2016
Конструктор сайтів - uCoz