Як позбутися заїкання - Здоров'я дитини - Батькам - Каталог статей - Мирненська загальноосвітня школа
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 11.12.2016, 13:53

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Корисні матеріали [14]
Як допомогти дітям у навчанні [7]
Педагогіка на кожен день [10]
Зважаючи на здібності [6]
Здоров'я дитини [11]
Пізнавайте себе і свою дитину [12]
До уваги! [1]
Погода
Погода в Украине
Календар
Теги
Наше опитування
Я шукаю:
Всього відповідей: 4499
Колеги




Презентації для дітей

Учитель географії

www.rbdut.com.ua
 Заступник з виховної роботи Журнал Дніпро
Академія Саморобкіна
Шкільна бібліотека
Шкільні твори з української та зарубіжної літератури
Підручники для підготовка до ЗНО з історії України
Володарське НВО
Сайти шкіл Оріхівського району:
Малотокмачанська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Новоіванівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Оріхівська гімназія № 1 «Сузір’я»
Освітянам
У Міністерстві освіти і науки України
Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Відділ освіти Оріхівської РДА
Оріхівський районний методичний кабінет
Форум директорів шкіл України
Освітній Інтернет портал Офіційний веб-сайт ПОІППО імені М.В. Остроградського
Партнери
Каталог MyList.com.ua каталог сайтів
Украинский портАл Освітній портал
a d d . i n . U A
Безкоштовний каталог сайтів Звір - Білий український каталог сайтів, безкоштовна розкрутка сайтів, реєстрація в каталозі [Vox.com.ua] Портал українця
Корисні посилання
Работа, персонал и трудоустройство в Киеве и Украине
карта Киева
Каталог для ваших сайтов
Статистика

Рейтинг сайта в веб-каталоге misto.zp.ua
Наша кнопка

Форма входу
Логін:
Пароль:

Каталог статей

Головна » Статті » Батькам » Здоров'я дитини

Як позбутися заїкання
   Заїкуватість (логоневроз) не така вже й рідка хвороба: у світі заїкається 1 % дорослих і 2 % дітей дошкільного і шкільного віку. Медики вважають, що заїкуватість виникає в силу схильності конкретної людини. Поява ж її може бути спровокована, наприклад, раптовим переляком (від людини, собаки, грози).
   Заїкання — найсильніший, постійно діючий фактор стресу. Ускладнене спілкування в родині, з колегами, не завжди лояльне ставлення оточуючих збільшують страждання. У такій ситуації непросто не зламатися, зберегти самовладання, знайти вірний шлях позбавлення від хвороби. А знайти його можливо.
   Позбавлення від заїкуватості складається з розв'язання двох задач: внутрішньої і зовнішньої. Внутрішня — це зусилля самого страждаючого, зовнішня — допомога оточуючих людей.
    Головне, що необхідно твердо засвоїти бажаючому позбутися заїкуватості, — нестримне, величезне, настирливе, постійне бажання досягти мети — нормальної мови. Це бажання необхідно розбудити в дитині до розміру, який відсуває всі інші справи і турботи на другий план.
   Треба також знати: видужання — процес тривалий, він вимагає кількох тижнів, а в запущених випадках — кількох місяців щоденних занять приблизно по годині на день. Миттєве зцілення — міф. Скандована мова, шепіт, спів створюють ілюзію видужання. Повне видужання — нормальне мовлення в будь-якій ситуації, у тому числі і при високому стресовому навантаженні, наприклад, — при виступі перед аудиторією — може бути досягнуто тільки в результаті тривалих зусиль самої людини.
   Досить часто заїкуватому доводиться чути поради стежити за своєю мовою, не поспішати, чіткіше вимовляти звуки та ін. Але всі вони допомагають так само, як і поради потопаючому плисти до берега. Намагаючись стежити за своєю мовою, людина, яка заїкається, потрапляє в зачароване коло, тому що, концентруючи увагу на недоліках, збільшує складність вимови. Ситуація здається безвихідною. Де ж вихід? У диханні.
   На всій планеті люди говорять на видиху. Нормальний темп дихання 12—15 вдихів-видихів за хвилину. Нормальна швидкість вимовляння — 60—90 слів за хвилину. Диктори-професіонали здатні говорити зі швидкістю 120 слів за хвилину без втрати якості мовлення. Нас же цікавить нижня границя швидкості нормальної неуповільненої мови. Це 60 слів за хвилину, тобто 4—5 слів на один видих.
   Отже, головна внутрішня задача для людини, яка вирішила боротися зі своєю заїкуватістю, — слідкувати за диханням.
   Короткий вдих (скорочений у часі порівняно з видихом) і безупинний, тривалий, ненапружений, легкий і безшумний видих через рот тривалістю 4—5 секунд. Нехай дитина спробує, і в неї вийде. Освоївши цю вправу, нехай вона зробить так. Пригадайте, що 4—5 секунд видиху це 4—5 вимовлених слів. Візьміть будь-яку книгу, брошуру, газету і підрахуйте кількість слів від початку будь-якого речення до найближчого розділового знака, між двома розділовими знаками і, нарешті, до кінця речення. Часто, дуже часто це буде 4—5 слів.
   А тепер нехай дитина почне читати вголос, стежачи за диханням. Короткий вдих і читання вголос на безупинному, тривалому, ненапруженому, легкому і безшумному видиху через рот тривалістю 4—5 секунд ( це темп нормального дихання). Дійшовши до найближчого розділового знака, зупиніть її, короткий вдих, і нехай продовжить далі.
   І так робіть по годині на день до повного позбавлення від хвороби. Помітні поліпшення ви відчуєте не від заняття до заняття, а на більш значному інтервалі, приблизно через 10— 15 днів.
  Досягнувши перших успіхів, ні в якому разі не зупиняйтеся, закріпіть її успіхи, продовживши заняття-тренування. Обсяг майбутньої роботи — десятки, а в запущених випадках сотні годин. Додайте до мовних занять-тренувань самонавіяння (аутогенні тренування). Нехай дитина повторює подумки фразу, наприклад таку: «Я завжди і скрізь говорю зовсім нормально». Повторює в такт кроків. Якщо ця фраза вам не подобається, складіть іншу. Але при цьому уникайте твердження через заперечення. Ніколи не вимовляйте: «Я не заїкаюся». Увага може акцентуватися на слові «заїкаюся». Для дитини це небажано.
   Таким чином, внутрішнє завдання складається з таких пунктів:
1. Бажання здолати хворобу.
2. Надання абсолютного пріоритету процесу боротьби з хворобою.
3. Тверде і однозначне настроювання на тривалі значні вольові зусилля і щоденні (без пропусків і перерв) заняття-тренування.
4. Ні дива, ні стрибкоподібних покращень якості мовлення ні на якому етапі занять очікувати не слід.
5. Контрольований видих через рот — безупинний. Тривалий, ненапружений, легкий і безшумний.
8. Самонавіяння нормальної мови.
Зовнішня задача в боротьбі з заїкуватістю, як уже сказано вище, це допомога оточуючих людей: рідних, друзів, вчителів, товаришів. Оточуючі можуть, а рідні просто зобов'язані допомагати заїкуватому, а для цього:
1. Виключити, а при неможливості згладити вплив «негативного фактора» на заїкуватого (стресові ситуації, крик, нетерпіння).
2. Виключити, а при неможливості звести до мінімуму спілкування з іншими заїкуватими, щоб уникнути ефекту імітації.
3. Створити і підтримувати доброзичливу спокійну обстановку навколо заїкуватого, особливо вдома.
4. Помічати кожен успіх заїкуватої дитини в боротьбі з хворобою і надавати йому гідного значення.
   Вже перші успіхи помітно додадуть дитині впевненості в собі. Влаштуйте їй свято. Нехай вийде на вулицю, заговорить з випадковим перехожим, зайде в магазин, нехай вибере будь-яку річ з продавцем і купить.
  Нова вимова і нова річ, як речовий доказ нової вимови, підвищать її віру у власні сили. Не зупиняйтеся, продовжуйте заняття. Нехай спілкується, насолоджуючись новою вимовою.

За матеріалами "Сучасної енциклопедії виховання"
Категорія: Здоров'я дитини | Додав: Валентина (03.05.2010)
Переглядів: 3215 | Коментарі: 3 | Теги: Наші діти, батькам | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 3
2  
Я б ще порадив якомога раніше звернутися до логопеда

3  
Я б теж в першу чергу відвела дитину до логопеда (ну а потім вже б скористалася порадами з цієї статті)

1  
гарна стаття

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright ... © 2016
Конструктор сайтів - uCoz